על החשיבות של פונטים וטיפוגרפיה בעיצוב גראפי

טיפוגרפיה תופסת נתח משמעותי מאוד בעיצוב הגראפי של כל אתר או מודעה, ומהווה אמנות לכל דבר ועניין. היא משמשת כאמצעי לתקשורת עם הקורא ומקשרת בינו לבין האתר. באמצעותה ניתן לבחור להעניק אישיות ותוכנות אופי שונות לטקסט, וזאת בהתאם לבחירה מודעת של המעצב. בנוסף, טיפוגרפיה טובה וקריאה עוזרת להעביר מסרים מילוליים ולא מילוליים בצורה ברורה ונהירה.

לתפוס את העין

כשגולש צופה במודעה או גולש באתר שלכם, בחירת פונטים נכונה ומתאימה לקהל היעד תעזור לכם לתפוס את תשומת הלב שלו. מדובר לא רק בגודל הפונט (גופן), אלא גם באסתטיות, בצבע ובעיצוב שלו. בכל מקרה חשוב לבחור פונטים בעברית שקל לקרוא ללא כל מאמץ, אחרת הדבר עשוי להעיק על הקורא ולדחות אותו.

להעביר מסרים לא מילוליים

אמנות הטיפוגרפיה אמנם עוסקת באותיות ובטקסט מילולי, אך באמצעותה ניתן להעביר גם מסרים מופשטים יותר, כגון רגשות, תחושות, אווירה ומצב רוח. פונט יכול לשדר מקצועיות ופשטות או צבעוניות, חדשנות ודינאמיות, וכך ליצור תחושה של שייכות או הזדהות בין הקורא לבין האתר או המודעה. בדרכים אלו הטיפוגרפיה מעניקה לטקסט אישיות ומחזקת את התדמית ואת המיתוג של האתר או של העסק.

יצירת היררכיה ברורה בטקסט

בכל טקסט צריכה להיות היררכיה ברורה על מנת להעביר את המסרים בצורה ברורה. כאשר בוחרים גודל פונט שונה לכותרות שונות ולתוכן שאחריהן – יוצרים היררכיה שהקורא יודע לפרש בקלות. כך ניתן להסביר לקרוא מה חשוב ומרכזי יותר ופחות – וכמובן למשוך את תשומת הלב שלו לאן שאנחנו מעוניינים.

לשמור על תשומת הלב של הקורא

בואו נודה באמת – עם השנים, אנשים פחות ופחות אוהבים לקרוא, ומעדיפים להשקיע את הריכוז ואת תשומת הלב שלהם בדברים ויזואליים, צבעוניים ומהירים יותר, שמצריכים תשומת לב רוחבית בלבד. שימוש חכם בטיפוגרפיה יעזור לא רק לרתום את תשומת הלב של הגולש או הקורא מלכתחילה, מבלי שהוא ישר ידפדף לאופציה הבאה, אלא גם לשמור על הסקרנות והעניין שלו ככל שהוא קורא את הטקסט – בין אם הוא ארוך יותר או פחות. כך ניתן להעביר את המסרים שלנו בצורה טובה ומדויקת ככל האפשר.

תחושה של הרמוניות  

 

כאשר השימוש בטיפוגרפיה ובפונטים בעברית הוא מתמיד ונראה שיש קו מנחה – נוצרות תחושות של הרמוניות והמשכיות בקרב הקורא, שעוזרות בתורן ליצור תחושות של סדר ובהירות. אין ספק שכאשר אנחנו יוצרים טקסט מסוים ומעצבים אותו, אנחנו רוצים שהוא יהיה ברור, חד וקליט ככל שניתן. 

הטמעה בתודעה

טיפוגרפיה נוטה להיות זכירה למדי והגולש יוכל לזהות את הטיפוגרפיה שמלווה את העסק גם בעתיד, כל עוד תקפידו להשתמש בה בצורה מתמשכת. כך הוא יחזור לזהות את העסק שוב ושוב, וזהו יתרון ברור – כל עסק מעוניין להיצרב בתודעה ובזיכרון של הקהל שלו ולהיות מזוהה עם אמצעים ויזואליים שונים שמהווים חלק מהמיתוג הכללי שלו.

קידום אפליקציות

הודעות דחיפה לקידום אפליקציות

פונטים בעברית לאפליקציה הודעות דחיפה לקידום אפליקציות אם פיתחתם אפליקציה, חשוב שתדעו שיש דרכים שונות ושימושיות לצורך קידום האפליקציה שלכם. אחת מהדרכים הללו קרויה: הודעות דחיפה.

קראו עוד »

פונטים בעברית לאפליקציה

פונטים בעברית לאפליקציה פונטים מהווים את אחד הדברים החשובים בעיצוב מוצרים אשר כוללים בהם כתובים. לא משנה אם מדובר בכותרות בלבד או בטקסטים, הרי שעל

קראו עוד »

פונטים בעברית שכדאי להכיר

פונטים בעברית שכדאי להכיר כל אדם שגולש באתרי אינטרנט שונים, נחשף לפונטים מסוגים שונים. הפונט הפופולארי מאוד שנתקלים בו הוא לרוב פונט מסוג אריאל. מדובר

קראו עוד »

גלו פונטים חדשים בעברית לפני כולם

תגיות

יצירת קשר

גלילה לראש העמוד